Opskrivning og indmeldelse
Opskrivning til skoleåret 2024/25
Er du interesseret i at skrive dit barn op til skolestart i 2024/25 (indeværende skoleår), bedes du kontakte os på optag@gnistskolen.dk. Du kan derfor vente med at benytte nedenstående metode til opskrivning med MitID.
Marts 2024: Dette er et nyt opskrivningssystem. Den eksisterende venteliste vil blive overført til det nye system, så har man allerede skrevet sig op via den tidligere formular på hjemmesiden, beholder man sin plads på ventelisten, og man behøver derfor ikke gøre mere.
Opskrivning til online venteliste
Opskrivning til online venteliste gælder alle skoleår f.o.m. 2025/26 og frem, og uanset ønsket klassetrin og tidspunkt for opstart.
Du kan skrive dit barn på venteliste til Byskolen Gnist ved at benytte MitID. Vi gør opmærksom på, at det kun er forældre med forældremyndighed og samme bopælsadresse som barnet, der kan opskrive barnet på venteliste. Har du ikke MitID, bedes du kontakte skolen på e-mail optag@gnistskolen.dk.
Ifm. opskrivning med MitID ledes du automatisk videre til et betalingsvindue, hvor der skal indbetales et gebyr på 2.500 kr. Beløbet består af et administrationsgebyr på 500 kr., som ikke tilbagebetales, og som derved ikke omfatter fortrydelsesret, og et opskrivningsgebyr på 2.000 kr., som kun tilbagebetales i tilfælde af, at vi efter en optagelsessamtale og besøg ikke kan tilbyde jer en plads. Læs mere under betalingsbetingelser.
Du modtager årligt en mail fra os, hvor du bedes bekræfte ønsket om fortsat at stå på ventelisten. I forlængelse heraf opkræves der årligt et gebyr på 200 kr.
Når du har opskrevet dit barn og indbetalt opskrivningsgebyret, modtager du en automatisk genereret mail fra Ventelisten som kvittering for opskrivning. Gennemgå venligst denne mail.
Der gives ved opskrivning tilladelse til, at skolen må opbevare familiens personlige oplysninger i det tidsrum, barnet står på venteliste og går på skolen. Læs mere om vores persondata- & privatlivspolitik her.
Betalingsbetingelser:
Hvis vi efter en optagelsessamtale og besøg på skolen ikke kan tilbyde jer en plads, tilbagebetales opskrivningsgebyret. Gebyret tilbagebetales ikke i tilfælde af, at I vælger skolen fra – enten ved ikke at genbekræfte jeres plads på Ventelisten, eller ved at takke nej til den plads, I eventuelt bliver tilbudt efter optagelsessamtalen og besøg på skolen.
Hvis vi kan tilbyde en plads til jeres barn, gør vi opmærksom på, at der som en del af den officielle opskrivning til skolen skal betales et depositum på 5.000 kr., svarende til to måneders skolepenge. Beløbet overføres til reg. nr. 8401, konto 5472461 (Merkur Bank). Husk at notere barnets navn ved overførsel. Ved dimission fra Byskolen Gnist eller ved udmeldelse fra Byskolen Gnist afregnes barnets sidste to måneder med det indbetalte depositum. Udmeldelse skal ske med løbende måned plus to måneders varsel.
Indmeldelsesprocedure:
Når man har skrevet sig op, indbetalt administrations- og opskrivningsgebyr på i alt 2.500 kr. og modtaget en kvitteringsmail, er man registreret på Ventelisten.
Er der ikke en ledig plads på det ønskede klassetrin, bliver man stående på Ventelisten og vil årligt blive bedt om at bekræfte sin plads.
Hvis/Når der er en åbning og mulighed for plads på det ønskede klassetrin, bliver man indkaldt til en personlig optagelsessamtale. Indkaldelse til samtale sker på baggrund af anciennitet på Ventelisten og familiegruppens sammensætning som hele – og eventuel søskendefortrinsret i tilfælde af, at barnet har søskende på skolen. Både barnet og forældre deltager i optagelsessamtalen, som foregår på skolen, og I vil også få tilsendt et skema, som I bedes udfylde inden. Vi inviterer kun til samtale ifm. en konkret ledig plads på det ønskede klassetrin, og samtalen er med henblik på at vurdere, om der er det rette match mellem skole og familie.
Efter optagelsessamtalen aftales der min. to besøgsdage på skolen, hvor barnet følger den familiegruppe, som de er skrevet op til at starte hos. Nærmere detaljer vedrørende besøget aftales mellem ledelsen, familiegruppens primære voksen og familien. Besøgsperioden på min. to dage er en obligatorisk del af optagelsesproceduren og ligger til grund for den endelige vurdering af, om der kan tilbydes en plads. Tilbydes der en plads, bedes man indbetale depositum på 5.000 kr, svarende til to måneders skolepenge. Læs mere under betalingsbetingelser.
Info vedr. prøveperiode:
Efter officiel indmeldelse: De første 2 måneder på skolen er en gensidig prøvetid for både skole og familier omkring samarbejdet. I denne periode kan begge parter opsige samarbejdet uden særlig varsel.